Een stage bij UPR business & consumer

Youssra, afgestudeerd journalist en masterstudente communicatiewetenschappen

Een stage bij UPR business & consumer in Brussel, wat houdt dat allemaal in? En wat zijn de ervaringen van onze stagiairs? Lees in deze blogpost de ervaring van Youssra, die zes weken ons team kwam versterken.

Heb je na het lezen van deze post ook goesting gekregen om stage te lopen bij ons kantoor? Stuur je CV en motivatiebrief naar [email protected]

"Acht weken geleden ging ik aan de slag als stagiaire bij UPR, meer ​ bepaald bij het kantoor in Brussel. Als PR/communicatie-stagiaire werkte ik mee aan projecten voor grote klanten, wat een intensieve, leuke, maar vooral heel leerrijke ervaring was.

Als je stageloopt bij UPR business & consumer, dan maak je echt deel uit van het team. Fijne collega’s maken in elk beroep dat je met plezier naar je werk gaat, en dat was bij dit agentschap niet anders. Desondanks dat het een klein team is, heerst er een constante drukte dat huiselijk aanvoelt.

Je wordt betrokken in verschillende projecten en krijgt ook een heel uitgebreid takenpakket. Zo heb ik veel content geschreven, voornamelijk persberichten, maar ik kreeg ook de kans om te werken aan rapporten van persacties en influencerevents, wat bijzonder leerrijk was. Als PR-professional sta je constant in contact met verschillende partijen die elkaar nodig hebben, maar ook hun eigen agenda hebben. Ik vond het dan ook interessant om me hiertussen te begeven. ​ Wat ook erg leerzaam was aan deze stage was dat ik de verschillen in communicatieaanpak telkens weer tegenkwam.

Natuurlijk was het soms ook wat chaotisch. Hoewel ik echt wel iemand ben die graag to-do-lijstjes maakt en volgt, was het afwerken van een dergelijke lijst tijdens mijn stage een behoorlijke uitdaging en ik denk dat mijn collega’s daar van mee kunnen spreken. Er loopt altijd wel iets anders, maar die onvoorspelbaarheid maakt het werken ook net leuker.

Wat mij opviel, was dat er voor elke klant een andere strategie werd uitgestippeld. Naargelang de noden van de klant werd er een doelgerichte oplossing gezocht. Dit is ook echt een visie die ik steeds zag terugkomen tijdens de stage en waar veel waarde aan werd gehecht. En omdat dit een visie is die toch wel waakt over de kwaliteit van de dienst/ het product, wil ik deze dan ook zeker ​ meenemen naar mijn toekomstige werkervaring. ​ Als stagiair bij UPR business & consumer word je echt gekneed tot een PR/communicatieconsultant. Je ervaart vanop de eerste rij hoe het er in een echt PR-bureau aan toe gaat, en dat op zich is al een bijzondere ervaring. Ik kan een stage bij dit agentschap dan ook alleen maar aanraden."

Persberichten in je mailbox

Over UPR Agency - Connecting the dots for you

Sinds 2000 staat UPR Agency voor strategische en creatieve PR & communicatie voor lokale en internationale merken en organisaties die het verschil willen maken. Als hybride Benelux agentschap met kantoren in Brussel, Antwerpen en Amsterdam en meer dan 40 medewerkers bouwt en beheert UPR Agency de reputatie, awareness en thought leadership van merken. Dankzij de multidisciplinaire en cross-mediale expertise in zowel business, consumer als lifestyle communicatie is UPR Agency toonaangevend in het realiseren van unieke merkbeleving en -positionering met impactvolle verhalen.